söndag 28 september 2008

Tha work

Min vardag ser helt annorlunda ut mot hur den såg ut för bara några månader sedan. Då gick jag i skolan och träffade vännerna varje dag, och resten av tiden gick åt att plugga, träna och mysa med pojken, katten och familjen. Men nu, nu är det andra bullar. Idag hinner jag inte mysa lika mycket och ofta med girlsen, familjen och Simba, the cat. Men när jag väl gör det känns det mer speciellt än förut. Dessa tillfällen är mer efterlängtade nu än då de "bara" var en del av vardagen.

Nu är det jobb som gäller och jag gillar verkligen känslan av att ha en jobb. Det här med jobb är en helt ny värld för mig och allt är nytt och spännande. Ett stort plus med mitt jobb är att det är så otroligt roligt. Som nybliven student hade jag inte så höga förväntningar på mitt första jobb, men jag hade turen att hamna på lager 157. Gillar starkt det ansvar som jobbet medför, serviceinriktningen och även den ständiga kontakten med människor.

Fick idag uppleva en sida av mitt jobb som jag tidigare inte har stött på. Jag städade nämligen toaletterna imorse och möttes då av en fruktansvärd lukt. HAHA! Det var blöjor som var skurken till denna fruktansvärda lukt som verkligen höll på att få mig att spy. Men i varje arbete måste man övervinna sig själv vid "hinder", så jag höll andan och bytte snabbt soppåsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar