torsdag 19 mars 2009

En dramatisk upplevelse

Så skönt att vara ledig idag, och idag känner jag mig riktigt på g. Vanligtvis när jag är ledig brukar jag slöa bort hela dagen. Men idag har jag hunnit med massor och har fler saker inplanerade för dagen.


Vaknade ganska tidigt och låg och myste med missen en stund, jättemysigt. Sedan käkade jag en jättegod frukost och tog en skööön dusch. Riktigt avslappnande. Sedan tog jag till städartakterna och städade upp i lägenheten innan mammis kom. När mamma sedan kom ville hon gosa med missen, men hon var på bushumör som vanligt när mamma är på besök. Därefter drog vi två iväg på lite övningskörning, som tidigare under morgonen hade orsakat en pirrig känsla i min mage, som vanligt innan körningen. Jag började med att få motorstopp två gånger, va fan. Men därefter gick det jättebra och vi körde långt och länge. Sedan skulle vi prova att köra lite i stan, så jag körde från hammarvallen bort till statoil, och innan rondellen blev det bilkö och här fick jag lite problem. Det var i alla fall väldigt dramatiskt och mamma och jag skrattade så att vi höll på att dö. Jag minns faktiskt inte stunden då jag tog mig igenom rondellen. Nästa gång ska jag bara hålla mig lugn så kommer det säkert att gå bättre, för nu blev jag så stressad att jag inte tänkte alls. Men vi överlevde och jag körde sedan mot talja och tillbaka in i Flen och stannade sedan med en sned parkering på Ica-parkeringen.


Sedan käkade vi en mysig lunch på violen och jag tog en supergod räksallad. Fick sedan ett mysig välkomnande hem av min älsklingsmisse.

Härligt med träning, solning och myskväll ikväll.... Ciaoooo!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar