fredag 12 december 2008

Jul, underbara, mysig jul

Jag älskar julen. Julen är, förutom sommaren, den absolut bästa tiden på året. Jag älskar den mysiga stämningen, all underbar mat och att man får träffa mycket släkt och vänner. Jag och Sebbe har börjat pynta vår lägenhet och jag fylls av en underbar känsla bara av att tänka på det. Allt är verkligen så mysigt. Och det är så roligt när jag ska tänka ut vad jag ska köpa till familjen i julklapp. Jag älskar att köpa julklappar, att ge personer som jag bryr mig om saker som har en fin betydelse.

Jag har köpt en jättefin julstjärna, en sådan där röd och fin blomma. Imorse när jag satt och åt frukost såg jag att min julstjärna inte mådde så bra. Jag hade visst glömt att vattna den sedan vi köpte den. Hoppas att den inte dör, men det vore väl inte så konstigt med tanke på att jag redan har dödat två blommor. Åh, jag borde verkligen inte få ha blommor. Sandra - blommördaren.

Julafton förra året

1 kommentar:

  1. haha, du måste lära dig sköta blommor. :D börja med kaktusar!

    SvaraRadera