fredag 12 december 2008

Var hör jag hemma?

Förra helgen insåg jag något. Det var när Sebbe och jag var i Malmköping och skulle sova över i mitt gamla hem. Mamma och pappa var på minisemester i Uppsala, så därför skulle jag och Sebbe sova hos Johan och Adam. När jag var i mitt gamla hem, kändes det som att jag aldrig hade lämnat mitt barndomshem och allt kändes precis som vanligt, känslan att vara hemma och känna varenda milimeter utantill. Men sen när vi skulle krypa till sängs insåg jag att jag inte skulle sova i min säng, i mitt hem. Och helt plötsligt började jag längta hem till min egen säng. Då insåg jag att lägenheten i Flen är mitt hem, men samtidigt att det hade känts skönt att vara tillbaka i mitt underbara barndomshem. Jag har två hem med olika betydelse för mig, men jag känner mig hemma på båda dessa platser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar