fredag 12 december 2008

My sweet 16

Under tiden som jag var hemma från jobbet har jag under några tillfällen sett på ett program som heter My sweet 16. Jag vet inte riktigt vad jag känner för detta program. Det handlar i alla fall om ungdomar som är snuskigt rika och ska få fira sin 16-årsdag med en jättejättestor fest som inte har någon som helst budget. Men grejen är att deras föräldrar är de som betalar för allt och ungarna får allt de pekar på. Ungarna vill självklart utnyttja detta tillfälle att hålla i "årets fest" för att bli så populära och kända som möjligt. Jag dömer inte rika folk som vill leva lyxigt, för det skulle jag också göra om jag kunde. Men det som jag inte gillar är att dessa ungdomar kan komma så långt på sina föräldrars rikedom. Jag föredrar själv att man ska lyckas prestera något på egen hand och på så sätt lyckas ta sig fram i livet. Jag skulle inte känna mig stolt över att vara känd och framgångsrik för att min pappa har betalat allt åt mig, utan jag skulle känna mig stolt och nöjd över mig själv då jag hade tagit mig dit genom egna prestationer.

1 kommentar:

  1. Jag vet, de där ungarna är så himla bortskämda och inte är de tacksamma heller. Fast jag hoppas att det är uppgjort ibland, för man kan inte bete sig som dem gör. På lördag ska vi äga i Newbuying! :D

    SvaraRadera