tisdag 14 oktober 2008

Fruktigt värre

Jag försöker att ändra på mina dagliga vanor, och det är faktiskt riktigt svårt. Jag som person är så att jag gör det jag känner för. Jag vill inte ha några godis- eller andra nyttighetslöften, för då känner jag mig begränsad att inte kunna få det jag möjligtvis skulle vilja ha. Det låter ju löjligt, men jag vill inte ha några begränsningar i livet. Istället brukar jag verkligen tänka på hur jag lever min vardag och hur/vad jag äter, för att på så sätt förbättra mina vanor. Tänker jag på att leva hälsosamt så gör jag det, men jag har ändå möjligheten att få njuta av en god godispåse om jag skulle få lust. Och nu vill jag få mina dagar att bli mer hälsosammare, då jag är sugen på träning och även på att äta mer nyttigt.


Har nyss varit ute och sprungit, och även om det känns riktigt bra så här i efterhand så var denna träning riktigt, riktigt vidrig. Det var tack vare att jag körde mjölksyreträning tills jag spydde, så under tiden kändes det jävligt jobbigt. Men jag kom på under träningspasset att det gäller att hela tiden tänka på vad man vill med träningen för att pusha sig själv vidare mot målet. Hemma väntade sedan massa god frukt som jag nu har ätit upp. Frukt är riktigt smarrigt och kan lätt ersätta andra sötsaker som är betydligt mer onyttiga.



Puss och god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar