tisdag 7 oktober 2008

Olika uppfattningar om saker och ting

Morgonen på Vasagatan 2A, nr 578, ser lite annorlunda ut för de två personer som bor där. Sebbe går nämligen upp mycket tidigare än vad jag själv gör, vilket innebär att jag snabbt vaknar av att hans klocka ringer och hinner med tanken att jag har flera timmar kvar att sova. Underbart, för mig!

Imorse var Sebbe verkligen jättetrött, vilket jag märkte då hans klocka fortsatte att ringa i en evighet. Till slut blev jag trött på att höra det eviga tjutet så jag försökte med egen kraft att få liv i denna livlösa jätte. Jag lyckades väcka honom, men han somnade om och om igen. Så jag fortsatte att putta på honom. Sedan råkade jag somna om själv, men bara för en liten stund då jag snabbt vaknade rädd att han skulle försova sig. Då försökte jag verkligen få upp honom, och tillbaka fick jag en tjurig kommentar om att han hade varit vaken hela tiden sedan han stängde av klockan, och att han bara låg och vilade kroppen. Aha, tänkte jag eftersom jag innan denna väckning hade vaknat av hans högljudda snarkning. Tänk vad två personer kan ha olika uppfattningar om saker och ting....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar