onsdag 1 oktober 2008

När man inte bor hemma

Nu när jag har flyttat och inte längre bor hemma förändras en hel del, och då tänker jag framför allt på förhållanden. Förut när jag bodde hemma kunde jag gosa och mysa med min lilla katt när jag ville, men nu träffar jag honom väldigt sällan. Det gör mig ledsen, för jag saknar hans närhet. Men samtidigt känner jag att mina förhållanden med andra har förbättrats i och med min flytt. Mitt förhållande med mina föräldrar till exempel. Jo, för nu kan vi verkligen prata om saker och ting och jag är verkligen glad varje gång jag får träffa dem. Det känns speciellt och efterlängtat varje gång. Förr var jag en arg och stressad liten tjej som kanske inte var så lätt att handskas med vilket gjorde det ganska jobbigt att bo hemma. Nu när jag har flyttat till kära Flen har jag ju också flyttat närmare mina vänner och kan därför träffa dem mycket mer än tidigare, och det är inte lika komplicerat att ta sig till dem som förr när jag alltid var tvungen att ta bussen.

Saknar min lilla älskling...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar