lördag 31 januari 2009

Igår morse blev jag väckt...

Igår hade jag min efterlängtade sovmorgon, jag hade jobbat sex dagar i rad och det skulle även bli en sjunde. Jag skulle börja klockan tolv och därför skulle jag kunna sova ut riktigt ordentligt. Och allt gick enligt planerna tills ca kvart över tio då jag blev väckt på ett mycket oväntat sätt. Jo, det var nämligen så att Flens bostad skulle testa Radon-halten i lägenheterna här där vi bor, och därför hade vi fått ett brev om att den 30/1 skulle de placera ut testdosor i vår lägenhet. Detta hade jag helt glömt bort, vilket gjorde att jag blev jävligt överraskad när en man tände lampan i sovrummet där jag låg och sov, och hade ingen aning om att jag var hemma. Jag blev så rädd av synen av en främmande man att jag bara skrek rakt ut, vilket fick honom att hoppa till rejält. Men efter detta lugnade allt ned sig och mannen kunde lämna sin dosa och sen praktiskt taget springa därifrån. Jag tror att vi båda inte hade räknat att det skulle bli som det blev denna morgon....




3 kommentarer: