söndag 18 januari 2009

Söndag idag

Idag har det varit en fartfylld dag. Gick upp relativt tidigt imorse, klockan halv tio, för att åka iväg och träna fotboll i Sparreholm. Känns så roligt att vara igång med fotbollsträningen nu, och speciellt med nya tränare som kommer med ny inspiration. Sedan träningen drog igång har jag haft ständig träningsvärk, positivt? - Ja visst! Träningen har börjat hårdare än någonsin och i år ska vi uppfylla vårt mål i division tre.

Efter träningen kom Sebbe och hämtade upp mig och vi drog vidare mot Södertälje. Sebbe skulle spela innebandymatch, men det höll på att sluta med att det inte blev något spelande för Sebbegubben. Jo, för när vi kom fram till Södertälje visste vi inte riktigt var vi skulle åka. Eller Sebbe visste inte, för jag vet nästan aldrig utan jag åker bara med. Det är inte ens nån idé att jag försöker, inte med mitt lokalsinne. Så vi irrade runt i Södertälje i nästan en timme, vi var även nära att hamna ända bort i Stockholm, men vi lyckades svänga av någon mil innan. Nej, det gick inte alls bra för oss. På gränsen till gråt, för oss båda, lyckades vi med hjälp av Sebbes pappa hitta rätt. Sedan kunde matchen börja.

När jag följer med Sebbe på matcher brukar det vara ganska ensamt, om inte hans föräldrar är med. Men idag fick jag en jättefin överraskning när jag satt där helt ensam på läktaren. Jo, Pau Bånge var nämligen på matchen och jag hade äntligen någon att sitta med och det var ju inte vem som helst precis. Det var jättekul att uppdatera om det allra senaste och bara att sitta där tillsammans.

Nu dags för att fortsätta med nyaste favoritserien, The Hills. Ciaooo!

1 kommentar:

  1. jag blev så glad när jag såg dig och ditt stora smajl :)

    SvaraRadera