söndag 8 februari 2009

Världens bästa dag!

I fredags tror jag att jag var med om en av de bästa dagarna någonsin. Tänk att så mycket kan hända under en dag. Från att ha gått upp klockan sex och kommit i säng strax efter tre, var jag inte alls så trött som jag trodde att jag skulle vara. Nej då, jag var bara lycklig över att jag hade haft en så händelserik dag. Klockan sex gick jag upp med Sebbeälsklingen och käkade en god frukost. Därefter åkte jag med pappa till K-holm och gjorde ett arbetstest för hjärta och lungor, men till min lycka fick jag bara positiva resultat. Allt såg jättebra ut, men att under min vardag har jag väldigt ojämn hjärtfrekvens - vilket inte är något farligt. Det som var lite jobbigt med denna undersökning (4 läkarbesök) är att jag vid varje undersökning har fått ligga med "pattarna i vädret", varje gång inför olika personer. Men för att återgå till min dag, så skyndade jag mig hem för att hinna med bussen till eskilstuna som skulle gå 09.42. Jag kom hem från K-holm i träningskläder och helt ofixad 09.27 och ändå hann jag fixa i ordning mig och hinna med bussen. Sovdags! I eskilstuna träffade jag Elin och vi hade en jätterolig stund i stan med massa shopping, skitsnack, fika och god mat. Vi åkte sedan tåg hem vilket som vanligt fick mig att känna mig jättenervös. Jag gillar verkligen inte att åka tåg och jag kan inte sätta fingret på varför jag gör det. Men hem kom vi i alla fall.


Tiden hemma blev inte så långvarig eftersom jag då bara hade en halvtimme på mig att packa fotbollssakerna och även åka till ICA för att handla lite ätsaker, för på kvällen skulle jag på cup i Gnesta. Och vilken kväll det blev. Helt underbar. För mig som älskar fotboll var det en helt perfekt kväll. Vi (laget) hade så roligt tillsammans, vi spelade så jäkla bra. Det tog oss enda till final där vi jäklarns vann. Så jävla roligt. Vilket ögonblick när finalens slutsignal gick. Vi åkte till Gnesta kvart i fem och jag kom hem ungefär tjugo i två, lång kväll. Men den skulle inte sluta där. För jag var så hungrig när jag kom hem, så jag och Sebbe drog till K-holm och åt på McDonalds. En helt perfekt dag!


1 kommentar:

  1. Hahhaha, åkte ni till McDonalds ändå?! :D haha, det var en underbar dag! <3

    SvaraRadera